Ewaluacja
Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki | |
typ ewaluacji: całościowa, data: 2010-04-30 | |
wymaganie | ocerna |
---|---|
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności | A |
Uczniowie są aktywni | A |
Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe | A |
Respektowane są normy społeczne | B |
pokaż pełny raport |
Funkcjonowanie szkoły lub placówki w środowisku lokalnym | |
typ ewaluacji: całościowa, data: 2010-04-30 | |
wymaganie | ocerna |
---|---|
Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju | A |
Promowana jest wartość edukacji | B |
Rodzice są partnerami szkoły | B |
Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów | B |
pokaż pełny raport |
Procesy zachodzące w szkole lub placówce | |
typ ewaluacji: całościowa, data: 2010-04-30 | |
wymaganie | ocerna |
---|---|
Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych | A |
Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy | A |
Kształtuje się postawy uczniów | A |
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej | A |
Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany | B |
Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli | B |
pokaż pełny raport |
Zarządzanie szkołą lub placówką | |
typ ewaluacji: całościowa, data: 2010-04-30 | |
wymaganie | ocerna |
---|---|
Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny | A |
Funkcjonuje współpraca w zespołach | B |
Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie | B |
pokaż pełny raport |
W procesie ewaluacji określa się poziom spełniania wymagań stawianych szkołom (przedszkolom).
Warto zapoznać się z krótką informacją o przebiegu ewaluacji.
Raporty zawierają wyniki badań ankietowych i rozmów, jakie wizytatorzy przeprowadzają z nauczycielami, uczniami, rodzicami czy przedstawicielami instytucji współpracujących ze szkołą (przedszkolem), ale też zapisy z ich własnych obserwacji podczas lekcji (zajęć) i przerw. Każdy zainteresowany dowie się więc z raportu, jakie szkoła (przedszkole) proponuje indywidualne programy nauczania (wychowania), zajęcia dodatkowe czy wyrównawcze, a nawet jakie są formy prowadzenia lekcji wf. Rodzic ucznia szkoły znajdzie listę akcji społecznych, inicjatyw artystycznych czy rozgrywek sportowych, w których uczestniczą uczniowie. Sprawdzi, jakim sprzętem dysponuje szkoła, o której zaczynają się lekcje, czy jest monitoring, czy jest problem z palaczami. Dowie się wreszcie, ile procent nauczycieli w danej placówce to tacy, „na których lekcje idzie się z przyjemnością”, a ilu „lekcji nie chce się słuchać, bo są nudne” (cytaty z raportu z ewaluacji jednego z krakowskich liceów ogólnokształcących).
Można obejrzeć film:
Można zapoznać się ze szczegółowym opisem każdego z wymagań stawianych szkołom:
Obszar: Efekty
- Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe - zobacz więcej
- Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności - zobacz więcej
- Uczniowie są aktywni - zobacz więcej
- Respektowane są normy społeczne - zobacz więcej
Obszar: Procesy
- Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy - zobacz więcej
- Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej - zobacz więcej
- Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany - zobacz więcej
- Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli - zobacz więcej
- Kształtuje się postawy uczniów - zobacz więcej
- Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych - zobacz więcej
Obszar: Środowisko
- Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju - zobacz więcej
- Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów - zobacz więcej
- Promowana jest wartość edukacji - zobacz więcej
- Rodzice są partnerami szkoły - zobacz więcej
Obszar: Zarządzanie
- Funkcjonuje współpraca w zespołach - zobacz więcej
- Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny - zobacz więcej
- Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie - zobacz więcej