• Jak pomóc dziecku w efektywnej nauce?

    Jak pomóc dziecku w efektywnej nauce?

    Choć w powszechnej świadomości osoba, która się uczy, to taka, która wiele godzin spędza w skupieniu, czytając książkę, to dla większości taka nauka wcale nie będzie najbardziej efektywna. Wystarczy spojrzeć w głąb naszej pamięci, by stwierdzić, że lepiej zapamiętaliśmy jakąś starą reklamę, treść chwytliwej piosenki czy widok z okna wakacyjnego pokoju niż proste tematy na klasówkę z matematyki lub historii w dowolnej klasie podstawówki czy liceum. A przecież to właśnie do klasówek uczyliśmy się do późna w nocy...

    więcej

  • Każde dziecko może odnosić sukcesy w szkole!

    Każde dziecko może odnosić sukcesy w szkole!

    Każde dziecko chce być dobrym Uczniem. A każdy Rodzic chciałby, aby jego pociecha wracała ze szkoły zadowolona, z pochwałami i dobrymi stopniami. Czy jest to możliwe? Właśnie Rodzicom, którzy zastanawiają się, jak pomóc swoim dzieciom lepiej się uczyć i odnosić sukcesy w szkole, dedykujemy cykl artykułów o indywidualizacji.

    więcej

  • Jak lepiej zrozumieć własne dziecko?

    Jak lepiej zrozumieć własne dziecko?

    My, dorośli postrzegamy rzeczywistość inaczej niż nasze dzieci. Ten fakt budzi często sprzeciw i utrudnia zrozumienie potrzeb podopiecznych. Jednak naszym zadaniem jest wspieranie dzieci w ich własnych poszukiwaniach, zrozumienie ich potrzeb i odmienności oraz akceptacja ich indywidualności. Jak tego dokonać? Pierwszym krokiem jest zgłębienie wiedzy dotyczącej mechanizmów determinujących taki stan rzeczy.

    więcej

  • Fotografie szkół

    Fotografie szkół

    Z inicjatywy Samorządu Krakowa powstał internetowy album „Nasze szkoły” z prezentacjami krakowskich szkół. Nie chodzi tu tylko o same fotografie, istotny jest dobór i sposób prezentacji informacji o szkołach. Obok ujęć z szerszej perspektywy – pozwalających na porównania z podobnymi szkołami, są tu ujęcia z bliska ważnych i charakterystycznych dla danej szkoły spraw. Obok informacji zewnętrznych o wynikach egzaminów i ewaluacji są informacje samej szkoły o jej mocnych stronach, organizacji i warunkach pracy. Są tu prezentacje wszystkich krakowskich szkół, nie tylko samorządowych. Bo wszystkie szkoły są NASZE, w tych szkołach rozwijają się NASZE dzieci.

    więcej

  • Otwórz kłódkę

    Otwórz kłódkę

    Możesz mieć dostęp do informacji, które nie były łatwo dostępne. Możesz dowiedzieć się co jest ważne dla szkół, które znajdują się w Krakowie. Możesz poznać ich mocne strony. Możesz zobaczyć szkoły w swojej dzielnicy, możesz porównać swoją szkołę ze szkołami podobnymi pod względem lokalizacji, rodzaju i wielkości.

    więcej

  • Egzaminy, ewaluacja

    Wszyscy dziś pytają o efekty uczenia się, kompetencje uczniów, którzy przychodzą do szkoły i szkołę kończą. Odpowiedzi szukamy tu m.in. w wynikach egzaminów. Wyniki pokazujemy w horyzoncie kilku lat. Jak szkoła wykonuje swoje zadania? Na to pytanie odpowiada ewaluacja.

    więcej

  • Mocne strony

    Jakie są szkolne aktywa? Na pewno są nimi uczniowie podejmujący wyzwania, startujący w konkursach, pracujący w projektach. Są nimi nauczyciele pasjonaci i zaangażowani rodzice. Mocne strony to też projekty szkolne. Projekty własne i "cudze". Specjalizację szkoły ukazują jej sukcesy, widać ją też w bogatej ofercie zajęć dodatkowych.

    więcej

  • Polityka prywatności

    Serwis "Krakowskie szkoły"używa cookies, brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację.

    Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

    Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

    więcej

  • Mapy Myśli – od czego zacząć?

    Mapy Myśli – od czego zacząć?

    #mapy myśli

    Ludzie od zawsze zapisują swoje myśli. Po co? By pamiętać. By uchwycić pomysł, który niezapisany może zostać na zawsze zapomniany. By móc odtworzyć wiedzę na ważnym egzaminie. By planować swoje sprawy

    więcej