Świadczenia 500+ i 300+ przez Internet

Od 1 lipca 2018 roku można złożyć przez Internet wnioski o świadczenia wychowawcze (500+) oraz świadczenie dobry start (300+).

Nowy okres świadczeniowy 2018/2019

Świadczenie wychowawcze 500+ w bieżącym okresie zasiłkowym ustalane jest do 30.09.2018 r. Następny okres zasiłkowy będzie trwał od 01.10.2018 r. do 30.09.2019 r. Konieczne jest złożenie nowego wniosku. Zgodnie z ustawą o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci od 1 lipca br. można już składać wyłącznie wnioski elektronicznie:

  1. przez Internet – za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej banków, które dołączyły do programu. Obecnie można to zrobić w jednym z 25 banków. Banki biorące udział w programie w zakresie składania wniosków za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej: Alior Bank SA, Bank BPH SA, Bank Handlowy w Warszawie SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA, Bank Zachodni WBK SA, FM Bank PBP SA (Smart Bank), ING Bank Śląski SA, mBank SA, PKO Bank Polski SA, Raiffeisen Bank Polska SA, SGB-Bank SA, Bank Ochrony Środowiska SA, Getin Noble Bank SA, Deutsche Bank SA, Credit Agricole Bank Polska SA. Pełna treść komunikatu na stronie internetowej MRPIPS.
  2. przez Internet (dla osób posiadających tzw. Profil zaufany ePUAP lub podpis elektroniczny):

Pełne informacje na stronie  https://sprawyspoleczne.krakow.pl

Zachęcamy wszystkich do złożenia wniosku w formie elektronicznej, gdyż jest to najszybszy sposób na kontynuację wypłaty świadczenia wychowawczego 500+.

Dobry start 300+

W związku z realizacją rządowego programu „Dobry start” informujemy, że od 1 lipca br. można już składać wnioski o ustalenie prawa do świadczenia „dobry start” wyłącznie w formie elektronicznej:

  • za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Alior Bank SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, Credit Agricole Bank Polska SA, Getin Noble Bank SA, ING Bank Śląski SA, mBank SA, Nest Bank S.A, PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo), SGB-Bank SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze. Możliwość składania wniosku będzie dostępna niebawem również w Banku BGŻ BNP Paribas, natomiast Bank Zachodni WBK włączy się w akcję informacyjną o programie "Dobry Start" i będzie zachęcać do złożenia wniosku korzystając z Profilu zaufanego.
  • przez Internet (dla osób posiadających tzw. Profil zaufany ePUAP lub podpis elektroniczny): za pomocą portalu EMPATIA prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracyi Polityki Społecznej: https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup

Aby złożyć wniosek o świadczenie dobry start trzeba mieć przygotowane:

  1. dane osobowe z numerami PESEL jednego z rodziców (wnioskodawcy) oraz dzieci uczących się w szkole,
  2. nazwy i adresy szkół, w których dzieci się uczą,
  3. numer telefonu i adres mailowy wnioskodawcy, na które będą wysłane sms-y i wiadomości e-mail o przyjęciu i rozstrzygnięciu wniosków,
  4. numer rachunku na który ma być przelane świadczenie.

Zachęcamy wszystkich do złożenia wniosku w formie elektronicznej, gdyż jest to najszybszy sposób na uzyskanie świadczenia „dobry start”.

Wszystkie informacje związane z realizacją świadczenia dobry start znajdują się na stronie https://sprawyspoleczne.krakow.pl/swiadczenia_spoleczne/220628,artykul,dobry_start__300+_.html