
Prace domowe w klasach I-III – pomagać czy nie?
Wielu rodziców dzieci w klasach 1-3 szkoły podstawowej ma podobny dylemat związany z pracami domowymi: pomagać dziecku czy raczej stawiać na samodzielność?
Wielu rodziców dzieci w klasach 1-3 szkoły podstawowej ma podobny dylemat związany z pracami domowymi: pomagać dziecku czy raczej stawiać na samodzielność?
Mając na względzie problem nadużywania mediów cyfrowych przez dzieci i młodzież, należy postawić tezę, że nie ma odpowiedzialnego korzystania ze smartfonów, komputerów, Internetu, bez tworzenia domowych zasad używania tych narzędzi.
Czy wiecie, że istnieje godzina, która trwa… 10 080 minut, czyli tydzień? Istnieje! To, organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej, Godzina Kodowania. W 2019 roku wybija w poniedziałek 9 grudnia.
Całodobowa bezpłatna infolinia 800 080 222 działa na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej. Więcej informacji można znaleźć na stronie projektu liniadzieciom.pl/
Przeciętny wiek dziecka, które otrzymuje swój pierwszy smartfon to 10 lat. Młody człowiek bardzo wcześnie staje w obliczu ogromnej ilości informacji i treści, z których wiele nie jest przeznaczonych dla jego oczu.
Podjęcie nauki w nowej szkole lub na kolejnym etapie edukacyjnym to rozwojowe wyzwanie. Szkoła nie jest już dla dziecka zupełną niewiadomą, ale musi zmierzyć się z nowymi wymaganiami i nowymi zadaniami.
Sprawdź, kiedy rozpoczynają i kończą się zajęcia w roku szkolnym 2019/2020, kiedy są egzaminy, kiedy wypadają przerwy świąteczne, ferie zimowe i letnie.
Jesteśmy społeczni – bez drugiego człowieka nie istniejemy w pełni. Tym, co nas najbardziej interesuje, co przykuwa naszą uwagę, są zawsze sprawy ludzkie.
Poznanie zasad pierwszej pomocy, której możemy udzielić komuś jeszcze przed przyjazdem lekarza czy pogotowia, to kwestia ważna i na wagę życia. Warto przyjrzeć się poniższym zasadom i przećwiczyć opisane działania.
Po takim hasłem 28 września w Krakowie odbędzie się konferencja dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych organizowana przez Wydawnictwo Charaktery i Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.